Zelf gekiemde taugé

mungboon-kiemen
aantal_personen bereidingstijd moeilijkheidsgraad
ca. 200 gram bereidingstijd dagelijks 2 min
+ 5 dagen kiemtijd
Makkelijk

Gekiemde peulvruchten zitten boordevol vitaminen en ijzer. Deze voedingsstoffen neem je extra goed op wanneer je de kiemen van een peulvrucht eet omdat je lichaam ze veel makkelijker uit de kiem haalt dan uit een (gekookte) boon, linze of erwt. Mungbonen zijn de basis voor taugé maar eigenlijk kun je iedere peulvrucht waar nog een velletje omheen zit kiemen. Zo kiem je adukibonen tot de Japanse variant van de van oorsprong Chinese taugé!

INGREDIËNTEN

  • 50 gram GreenAge mungbonen
  • een bakje (of speciaal kiemschaaltje)
  • een theedoek
  • een stuk keukenpapier
  • dagelijks wat vers water

BEREIDEN

  1. doe de mungbonen in het bakje, zet ze onder water en zet 4 uur in vol daglicht
  2. zet het bakje daarna op een koele, donkere plaats weg
  3. spoel 24 uur later de mungbonen met vers water
  4. doe een vochtig stuk keukenpapier onderin het bakje en leg hier de boontjes op
  5. dek af met een theedoek en zet het bakje daarna weer op de koele, donkere plaats weg
  6. giet er iedere dag wat water bij, het is de bedoeling dat je de kiemen goed nat houdt
  7. na 5 dagen zijn de boontjes gekiemd tot taugé, verwijder de groene vliesjes en verwerk de taugé in een wokgerecht of salade

GreenAge

footer-onze-passie-greenage

Laatste pins

Volg ons

Links