Quinoa rotsjes

QUINOA-ROTSJES
aantal_personen bereidingstijd moeilijkheidsgraad
ca. 30 stuks 75 minuten Makkelijk

Voor de lekkere trek, als snack of over salades, maak je heel eenvoudig zelf quinoa rostjes! Deze hartige variant maak je met een vleugje zout en paprika- of currypoeder. Voor een zoete versie laat je dat gewoon weg en voeg je wat kaneel en eventueel rozijnen toe.

INGREDIËNTEN

BEREIDEN

  1. warm de oven voor op 150 graden
  2. verspreid de goed gespoelde quinoa over een schone theedoek (op je aanrecht of op tafel) en laat het goed droog worden
  3. bekleed de bakplaat of een braadslede met bakpapier
  4. meng alle droge ingrediënten
  5. verwarm de kokosolie in een pannetje totdat het gesmolten is, meng er de honing door en meng samen met het eiwit door het quinoamengsel totdat zich klompjes vormen. Als het mengsel wat droog lijkt waardoor dit niet gebeurt, voeg je 1 eetlepel kokosolie extra toe per keer, totdat dit wel gebeurt.
  6. verspreid het mengsel gelijkmatig over de bakplaat met bakpapier, in een dunne gelijkmatige laag
  7. bak in het midden van de oven in ongeveer een uur krokant
  8. haal de plaat uit de oven en laat volledig afkoelen
  9. breek het mengsel in rotsjes (de hoeken van het bakpapier optillen en langzaam richting het midden van de plaat “vouwen” is hiervoor het enige wat je hoeft te doen
  10. bewaar de rostjes tot maximaal 2 dagen in een luchtdichte bewaardoos
  11. eet ze zo uit het vuistje voor de lekkere trek of strooi ze over een salade voor een krokante finish

VARIATIETIPS

  1. voeg 10 verse heel fijn gehakte rozemarijnnaaldjes toe aan het mengsel
  2. halveer de hoeveelheid zout & laat paprika- of currypoeder weg en voeg een eetlepel kaneel toe voor een zoete variant
  3. meng een handje GreenAge sultana rozijnen of GreenAge cranberries door het mengsel voor een zoet-hartige variant
  4. in plaats van GreenAge quinoamix, kun je ook GreenAge witte quinoa gebruiken

GreenAge

footer-onze-passie-greenage

Laatste pins

Volg ons

Links