Duindoornbessenthee

duindoornbessenthee
aantal_personen bereidingstijd moeilijkheidsgraad
1 flink theeglas 10 minuten Makkelijk

Duindoornbessen bevatten een enorme hoeveelheid vitamine C: maar liefst 15 keer meer dan een sinaasappel! Zo van de struik zijn ze enorm zuur. Gedroogd een stuk minder en je verwerkt ze in gedroogde vorm heel makkelijk in diverse gerechten (door muesli, in gebak en jams, etc.). En één theelepeltje en kokend heet water maken samen een heerlijk friszure vitamine c-thee!

INGREDIËNTEN

BEREIDEN

  1. doe het fruit in een thee-ei of als je geen thee-ei hebt, los in het theeglas
  2. giet er kokend heet water op en laat 10 minuten trekken
  3. verwijder het thee-ei of giet de thee door een zeefje
  4. voeg naar smaak wat kokosbkloesemsuiker of wat honing toe om de thee zoeter te maken

VARIATIETIPS

  1. laat een takje verse munt of citroenmelisse meetrekken met het fruit
  2. laat gedroogde kamille / citroenverbena / groene thee meetrekken met het fruit
  3. doe wat druppels vers citroen- of limoensap bij de thee
  4. maak 6 porties tegelijk in een theekan, laat de thee afkoelen en zet het in de koeling – zeef de koude thee, doe over in een waterkan en maak af met wat takjes verse munt en / of partjes limoen en ijsblokjes voor een verfrissende en gezonde drank voor bij het eten of de borrel
  5. gooi het fruit niet weg na het zeven van de thee of nadat je het thee-ei eruit gehaald hebt, maar roer het door je yoghurt (met muesli)

GreenAge

footer-onze-passie-greenage

Laatste pins

Volg ons

Links